torsdag 3. desember 2009

Tine lærer tysk

Ingen hadde særlig tro på Tine-skal-lære-seg-tysk planen min. Men Tine var sporty nok til å bli med på et forsøk. Jeg har hyrt inn en tolk fra Tyrkia som underviser Tine via videokonferanse over Skype. Nå er forsøks perioden over, og resultatet er strålende. Vi er nå over på mer permanent undervisning, 2 ganger i uken. Tyrkia er et relativt lavkostland, så det er ikke urimelig dyrt. Han har vokst opp i Tyskland og studert tysk språk. Tine ville helst bli undervist av en tysker eller noen fra et fullt vestlig land, men er strålende fornøyd med tyrkeren.

3 kommentarer:

Tine sa...

Men Haakon da,denne filmsnutten viser jo bare hvor elendig jeg er i tysk. Du kunne heller ha filmet meg mens jeg snakket om das Wetter ist sehr schôn und es hat heute nichts bla bla bla

Anonym sa...

Så spennende da!!! Dritkult...skikkelig tøft det der da Tine..sånn direktekontakt å sånn.. MÅ bare øve deg til neste gang da lissom...da blir du jo skikkelig flink i tysk!! Fint det, så du kan være tolk når vi kommer ;o)

Tante Linda

Anne sa...

Utrolig tøft gjort av deg Tine, du sier ikke nei til en utfordring du. Sikkert en veldig smart måte å lære språk på da.
KLem Annere