lørdag 12. januar 2008

Car navigation

Med min stedsans kommer man ikke spesielt langt. Heldigvis er ikke det noen begrensing lengre. Jeg har kjøpt en Tomtom 920 (kart over USA og Europa) som forteller meg hvor jeg skal kjøre. Dermed finner jeg alltid fram uten for mye stress. Det hadde sikkert vært mulig å lese kart og planlegge, men dette er fantastisk enkelt (legg deg i venstre fil, ta til høyre på andre avkjørsel). Det har ikke noe å si om man kjører litt feil, ny rute planlegges med en gang. I tillegg er det mange tøffe ting som MP3 spiller som sender radio signaler slik at bilradioen kan spille musikken din samt hands free for mobiltelefon. Jeg har ikke prøvd dette enda. Det som gjelder er å finne fram. I california er det ikke lov å montere GPS på vinduet, dermed er det litt kaos enda. Siden det er leiebil kan jeg ikke limefast festet slik som det er tenkt.

Ingen kommentarer: