søndag 10. mai 2009

Pappatur til Tydal




Siden Tine dro på jentetur til Køben, var det på tide å dra med barna på ny hyttetur. Mari gledet seg til å skulle ligge i "røykehytte" og spise "røykemat" som hun sier, etter Hitra-turen vi hadde tidligere. Denne gangen reserverte jeg hytte på forhånd og gjorde litt research. Jeg fant ut at det var utrolig billige hytter  i Tydal så vi dro dit.

Dagen startet med at Mari hadde øyekatar og Ella våknet 0530 og ville ikke sove mer. Vi dro avgårde relativt tidlig.

Hytte imponerte, både dusj & WC, og de hadde tent opp før vi kom så det var godt og varmt. TV med mange kanaler, og været var knall bra mot alle værmeldinger! Vi tok en liten tur oppover en vei, plukket litt blomster, og spiste litt skitten snø. Mari sov i sommerkjole siden jeg hadde glemt pysj. Jeg hadde også tatt med feil dyne trekk så hun lå med voksendyne i babydyne trekk (mao en stor klump). Ella sovnet alene i voksen seng for første gang ever. Bekken som gikk like ved og suste som et fly, var vel magisk. Mari ville ligge i andre etasje i senga, men havnet på stua sammen med meg. Hun la seg flere ganger, siste gang samtidlig med meg.Vi klarte å finne den klassiske hytte stemningen med den gode samtale på kvelden. 

Kl 0500 våknet Ella, og det var på tide å stå opp. Tine skulle jo hentes på flyplassen snart. Jeg klarte å slappe av et par hakk mer enn ved forrige hyttetur, men den livsfarlige stri bekken gjorde at Ella måtte holdes under oppsyn hele tiden da vi var ute. Jeg kokte meg kaffe, klarte å sovne et par ganger mens barna lekte inne osv.

2 kommentarer:

Tine sa...

Neste gang blir jeg med!!!Men dere koser dere bedre når ikke hønemor er med,tror jeg...

Anonym sa...

Tenk å ha så flink pappa, når mamma er på vift. Heldig disse søte tantebarna mine ja ;o)

Klem fra Tante Linda