lørdag 16. mai 2009

Telttur Baklidammen

Mari og jeg dro på telttur mens mamma og Ella svettet med å få reparert hjulet etter å ha kjørt mange mil med punktert dekk. De kom en tur etterhvert på middagsbesøk. Vi fråtset i god mat (dvs. ketchup og pasta til barna, og chilireker, steinbitt osv til de voksne).

Det var kaldt om natten i teltet da soveposen min er mer en sommersovepose. Mari sin er dobbelt så tykk så hun frøs ikke. Hun kom etterhvert opp i min sovepose, og det ble litt trangt. Likevel satte vi ny rekord og sov til 9, da ringte mamma. Fuglene holdt det gående hele natten. Typisk assa, ikke fred å få noen plass. Og ikke nok med det, det var ender og alle slags rare dyr. Jeg var litt usikker på hvor kaldt det kunne ha vært om natta, helt til jeg tok en bit av bananen på morgenkvisten. Den var jammen kald. Mari klagde fælt da jeg vasket ansiktet med *kaldt* vann. Det var vel kaldt da kanskje?

Mari var flink til å sette opp/demontere teltet.

Ingen kommentarer: