søndag 8. november 2009

Perle i nesa (igjen)


Ella klarte å putte nok en perle i nesa. Forrige gang puttet hun to perler i nesa og jeg var på jobb (i møte) og vi var litt uforberedt. Da falt de ut av seg selv etter en lang stund. Det var mye styr, vi ringte lege osv (vi fant ut at vi ikke hadde noen lege til Ella). Tine leste på skumle sider om betennelse osv. Kunne perlen komme ned i lungene? Jeg googlet litt på problemet den gangen. Denne gangen var jeg til stede. Perlen var så langt oppe i nesa at det var vanskelig å se den. Ella synes det var kjempe ekkelt og hylte fælt. Det var på tide å teste trikset jeg hadde funnet. Jeg la henne på fanget, holdt for det andre neseboret, gapet over munnen hennes, og blåste luft inn. Perlen bokstavelig talt fløy ut. Det tok 2 sekunder. Jeg tror ikke dette er et veldig anerkjent triks eller vanlig legepraksis. Se f.eks. hvor clueless de er i dette-putter-barn-i-nesen, jeg har ikke lest om trikset på norsk. Men trikset er hur effektivt som helst, priceless.

Ingen kommentarer: